Dåliga relationer

Usch usch usch - massa skuldkänslor x( Jag är en sånn jävla dålig kompis. Hör knappt av mig till någon och varje gång någon frågar om vi ska träffas eller göra något så kommer jag med nya bortförklaringar för att slippa. Tom när min kompis ska hjälpa mig med matten kommer jag med bortförklaringar. Jag har inte träffat han på evigheter och han frågar jätte ofta om vi ska hitta på något och sånt. Jag vill verkligen inte förlora kontakten med honom och jag blir förvånad över att han försöker behålla den (vem vill känna mig?) och samtidigt glad för det. Jag vill inte sabba det men det är så himla jobbigt!
Min andra kompis har fyllt 18 och jag har inte gjort någonting för henne. Jag SKA gottgöra henne, vet redan vad jag ska ge henne i "present". Men när?
Jag vill förklara allt för alla, längre fram - när jag får vård och förhoppningsvis mår bätte - men kommer jag våga? Och när jag gör det vill jag gottgöra alla genom att visa att jag älskar dom och uppskattar att de är så fina vänner.

Fick ett mejl från farsan. Gud skuld, skam, ångest var vad jag kände. Han skrev att han var besviken på sig själv. Alltså ni kan inte fatta - det här har aldrig hänt förut! Att HAN faktist uttrycker att han gjort något fel som han mår dåligt över, det har aldrig existerat förut. Men nu gör det det. Det var efter mitt sms om att jag inte har något förtroende för honom som han börjat tänka efter och känt såhär. Han skrev lite mer ord som verkligen förvånade mig, på ett positivt sätt (tom "puss" hehe). Det känns skitjobbigt att han faktist känner såhär, samtidigt som det alltid är den reaktionen jag har varit ute efter att få se. Men hur går man vidare nu? När han faktist äntligen beter sig som jag vill måste jag ju visa att jag uppskattar det. Annars blir det ju jag som gör fel. Men det är så jobbigt att träffa folk man har bråkat med. Men jag SKA visa att jag uppskattar att han äntligen ber om ursäkt (för på ett sätt gör han ju det). Det måste jag!
Usch vad allt är jobbigt :(

Kommentarer
Postat av: Louise

Oj oj oj. Nu när jag läser det här känns det nästan skönt att inte ha några kompisar att ha dåligt samvete för... ;) nej, jag skoja bara! Jag skulle göra vad som helst för att ha någon som hörde av sig till mig och ville hitta på saker med mig!



Nää jag mår inte särskilt bra egentligen. Jag hetsåt i söndags och bråkade typ med mamma sen. Hon har säkert pratat med pappa också så jag känner inte att jag kan bete mig normalt här hemma. Stänger mest in mig på rummet och har inte ätit middag med familjen varesig igår eller i förrgår (jag brukar ALLTID göra det annars typ...) Nej, det är skit och jag fattar inte varför jag inte bara börjar äta igen och pratar med mamma. Men det känns så himla svårt :/



Förlåt att jag är så negativ, hoppas att det inte går över på dig!



Och just det, keso är riktigt gott till pannkakor om man har sylt till. Och våffeldagen tror jag bruakr vara runt 20:e mars eller nåt, hmm.. man kanske kan ha keso till våfflor också :p



<3

2009-03-04 @ 16:42:02
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Maj

en sak som jag tycker är super viktigt trots om man mår skit eller inte, att man ändå visar för sina vänner att man älskar dem. Du behöver inte umgås med dem en längre stund. Du kan hitta på tillställningar där ni inte äter?



Du kan skicka i väg ett sms och skriva hur du känner, att du bara har det lite jobbigt och att du älskar dem. För dem kommer att förstå dig, de är dina vänner. Vänner hjälper. De behöver dig som du behöver dom.



Jag är ungefär på väg åt samma håll som dig, jag kommer med bortförklaringar hela tiden. Fast jag vill inte förlora kontakten med dem. Därför skriver jag, eller "tvingar" mig att vara med dem, för jag vill inte vara en dum kompis. Jag är den som alltid ställer upp oavsätt hur jag mår.



Du är stark och jag hoppas du får hjäälp snart. att leva med din ångest verkar hur jobbigt som helst. Jag tror på dig!!! sköt om dig.

2009-03-05 @ 07:57:47
URL: http://majjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0