Frukost


God morgon! Idag startar mitt positiva liv :D Det är i varje fall min inställning. Det lär säkert gå trögt i början med (förhoppningsvis) små framsteg och troligtvis många motgångar med.
Morgonen har iaf börjat relativt bra. Jag vaknade av att jag hade världens huvudvärk för att solen sken och värmde sönder skallen på mig. Steg upp och drack isvatten framför Vakna med The Voice. Tänkte gå på en morgonpromenad innan frukost, men ville inte gå förens morsan hade gått till jobbet. När hon väl gjort det hade vädret slagit om och blivit gråmulet och massa hemska vindar så då kände jag ett starkt nej. Samtidigt hittade en massa äs-böcker som morsan gömt. Kändes inte bra.
Vid halv tio åt jag en rejäl frukost! En riktigt nyttig, stor och näringsrik frukost som fick plats på 200 kcal. Tänk att det går att äta riktigt mycket på få kalorier. Tänkte dela med mig av min frukost!
2 dl Branflakes (Willys) + 1 dl minimjölk, kanel och kardemumma.
1 kopp grönt te.
1 skiva rostis, 1 msk minikeso, 1 skiva skinka, ½ tomat, några skivor gurka, oregano och basilika.
Några glas vatten för att svepa ner 1 Hårkontroll och 1 Vitamax kvinna.

Det här är ändå under 200 kcal. Tipsar starkt om Willys Branflakes, supergoda och mättande. Dock tror jag att de innehåller rätt mycket socker, känns som det i varje fall.
Nu börjar solen titta fram igen! Läste att det ska bli molnfritt på dagen så då ska jag ta mig en promenad. Nu ska jag plugga. Kram!

Kommentarer
Postat av: sofie

du jag måste bara fråga dig om du har bilddagbok? Alltså jag vet att du itne villl säga för att du vill vara anonym osv, men igår som kom jag av en ren slump in på en bilddagbok som jag bara tänkte att det måste vara din.:P haha skulle vara spännande å se om jag "gissat" rätt.

2009-03-19 @ 12:25:24
URL: http://sofey.devote.se
Postat av: Mysan

vad är det för kcal per 100 g på de där branflakes=)?

själv kör jag ju allbran!



och vad jag vinner på det?

att jag förhoppningsvis blir smal tillslut. det är vad jag vinner på det=)

2009-03-19 @ 13:58:20
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/
Postat av: Mysan

mer kalorier i allbran plus än vanliga allbran. så ej prövat dem!!

men såg ett par nya flingor i butiken som hade ännu mindre kcal i sig! kommer ej ihåg vad dem heter men ska köpa dem nästa gång jag handlar. då kan jag återkomma:D

2009-03-19 @ 14:29:38
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/
Postat av: Mysan

OM man kollar på "per portion" så är det mindre i allbran regular=)

2009-03-19 @ 14:37:51
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0