Hata pasta


Asså morsan är inte lite fräck! Efter att ha vart skitlack igår över att jag inte äter så kommer hon hem idag och ropar "maten är klar!" som om det vore självklart att jag skulle trippa fram till matbordet och häva i mig. Jag hade tänkt att jag kanske skulle äta middag just idag, dels för att få i mig riktig mat och dels för att hon skulle bli lite nöjd så att jag kan slippa resten av veckan.
Vad tror ni det serveras då? Efter alla dessa bråk skulle man ju kunna tänka sig, när hon så självklart ropar att jag ska komma och äta, att det är något lite nyttigt - kanske någon wok, kassler, fisk eller varför inte soppa som hon föreslagit förut?
Nej då. Det är PASTA! Fet, jävla äcklig, vidrig PASTA!! Jag som hade tänkt att jag kanske skulle börja äta lite potatis ibland så att hon såg, men ris vill jag inte heller äta och pasta är helt klart uteslutet. Varför varför varför väljer hon just pasta, särskilt efter dessa bråk? Det är ju som gjort för att det ska bli ett ännu större bråk särskilt som hon ropar mig till bordet utan att fråga (misstänker att det är hennes nya taktik, kanske har hon fått tips av någon?).
Men tro det eller ej (trots att hon bara ropade på mig som att jag inte hade något val vilket gjorde mig jävligt irriterad och ännu mer anti) åt jag hennes jävla pasta. Tog en liten portion och i början tuggade jag på samma pastabitar ett bra tag och funderade på att spotta ut dem nånstans men vart visste jag inte. Så jag tänkte att om jag knapprar i mig den där lilla äckliga portionen så har jag åtminstone fått varm, riktig mat bestående av kolhydrater och nu hoppas jag slippa få dåliga överätar dagar i framtiden.
Bara för att jag så snällt utan tjafs åt idag ska hon inte få tro att hon bara kan ställa sig och laga mat åt mig utan att fråga och sen tro att jag ska äta den. Nej, imorgon är det som vanligt igen: JAG bestämmer min egen mat, JAG ska äta efter min schemamall. För jag vill ha nya ridkläder, tjollahopp tjollhej!

Kommentarer
Postat av: Joanna

sv: alltså, stället är helt okej så. och ångest är för maten och snacket om att man ska upp i vikt o så. men annars är det helt okej.

2009-03-23 @ 20:20:03
URL: http://jooannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0