I don't know what it is


Allting känns superdåligt just nu. Jag känner mig superdålig. Jag börjar få en sånn där obehagsångest - en sånn där som jag inte vet anledningen till men som gör att allting känns fel och dåligt. Jag har inte ätit något mellis idag men de andra måltiderna har jag ätit som planerat, alltså i princip 200+300+300 kcal (lite mindre, alltid för säkerhetsskull). Hade tänkt äta båda mina mellis (2 frukter) ikväll till filmen som jag och morsan ska se, men nu känner jag mig bara jätte fet och pinsam om jag sätter mig och tuggar frukt. Vågar inte ens ta fram min Sprite Zero så att morsan ska se för jag är rädd att hon ska bli arg och klaga på mig för att jag dricker sånna slags drycker och äter sånn slags mat eller ser sånna slags program - alltså zero, light, gå ner i vikt mm. Jag vill inte ha kommentarer. De kommer ändå inte ändra på mig, antagligen bara göra mig mer bestämd om vad jag vill, så de gör ingenting bättre. Det blir bara bråk och dålig stämning av det, så onödigt.

Usch jag känner mig inte alls bra. Vart har mitt liv tagit vägen? Jag sitter hemma en fredag. Jag har inte ens en chill myskväll med kompisar. Varje dag ser ut såhär nu. Jag har inte umgåtts med kompisar på evigheter, bara träffat dom på någon träning eller de få ggr jag vart i skolan. Jag ser fett på mig hela tiden och känner det med, för jag vet att det inte bara är något mina ögon ser som jag inbillar mig. Jag är (tyvärr, känner jag faktist) inte anorektisk. Jag är inte överviktig men jag är fet, för jag väger kanske inte super mkt men kilona består av fett. Andra människor består av muskler, till stor del iaf. Idag när jag passerade speglar när jag shoppade tänkte jag varje gång "fyfan vad fet jag är". Undrar om jag såg mig lika fet förra året med samma vikt som jag gör nu? För ett tag var jag rätt nöjd och kunde gå i linne tex och jag vägde ju inte 49,5 så himla länge så jag måste ju ha vägt i närheten av 52 iaf? Eller har jag tappat fler muskler och fått mer fett nu? Jag är jätte rädd för det! Men jag måste tänka att som jag äter nu har jag både energi och slipper gå hungrig och jag är nyttig, kan träna och slippa ångest oftast. Dessutom lär jag gå ner i vikt fast långsamt, men kanske kan byta ut fett mot lite muskler samtidigt. Hoppas iaf.

Jag vill ta ett päron för att jag äter lite brukar få mig att bli lite piggare och därmed på bättre humör men det kan också ge mig en massa ångest :S Blä hatar det här!
Snart börjar Parlamentet. Det blir man glad av! Hoppas det piggar upp mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0