Mat, träning, vikt - dygnet runt, varje dag


Ja faktist, dygnet runt tänker jag över dessa saker. Jag planerar hur/vad/när jag ska äta, hur/vad/när jag ska träna, på vilket sätt jag förbränner mest (från stora till små saker, tex olika träningsformer till om det krävs mest energi för att kliva upp på trottoaren eller gå runt den), väger mig ständigt, sätter upp målvikter, mäter mina kroppsdelar, tänker på hur jag ska stå/sitta/gå/ligga för att fettet ska se så litet ut som möjligt och en massa mer... Så ser mina dagar ut, men nätterna då - när jag sover? De borde väl vara oskyldiga? Nej då. Har jag mycket ångest eller känner att jag inte tränat tillräckligt eller bara känner mig allmänt fet stiger jag upp ur sängen och gör armhävningar/sit-ups/utfall eller något annat. Tom när jag sover finns allt detta där - i drömmarna. Jag drömmer ofta mardrömmar om att jag äter en massa eller onyttiga saker. Jag har ångest när jag sover. På riktigt. När jag vaknar kan jag ha extrem ångest innan jag fattar att det bara var en dröm. Då måste jag checka av vad jag ätit dagen innan så att det verkligen bara var en dröm.
Är det höjden av stördhet eller?

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Åh gumman det gör så ont i mig att läsa att du mår som du gör.



Men det går att bli fri, det går att bli frisk.

Så ge aldrig upp!

Kram<3

2009-03-16 @ 14:13:10
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: P O U L I N E ✿

Den vita tröjan vart köpt på Lindex ;)

2009-03-16 @ 14:43:38
URL: http://poulines.blogg.se/
Postat av: Alshammar - Style As Lifestyle

jag kan också få extrem ångest i drömmarna, då är det underbart att vakna sen...

2009-03-16 @ 15:23:51
URL: http://halshammar.se
Postat av: Maj

Det kanske är så det börjar bli vår och alla bli stressade för att de måste bli smala och en massa..



Hur har du haft det idag ?

2009-03-16 @ 15:26:48
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Maj

läste nyss ditt blogginlägg och du måste verkligen ha det jobbigt !!! TYCKER SÅ SYND OM DIG! försök att hitta hjälp, du ska inte behöva tänka och ha det så jobbigt!!!

2009-03-16 @ 15:33:22
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: L

Svar: Okej... ska du göra något särskilt hos läkaren?

2009-03-16 @ 15:41:28
URL: http://coloured.blogg.se/
Postat av: Jojo

svarar här uppe:)Jag tror att man får göra högskoleprovet även om man läst på folkhögskola, det ska nog inte ha någon betydelse. Högskoleprovet är för att man ska kunna få visa vad man kan även om man inte hade så bra betyg från gymnasiet. Kan vara bra att göra det som ett komplement till ens betyg. Ja usch.. jag tycker det är jättehemskt att inte kunna väga sig, samtidigt mår jag alltid skit om jag gått upp. Väldigt dubbelt det där:( Men det bästa med att vara borta är ju att man inte har en våg, så då vet man inte och kan inget göra förrän man kommer hem. Men usch.. tänk om man går upp jättemycket??;( Jag är livrädd... plus att jag vet inte hur min kropp kommer palla frukost, ev. lunch o middag.. gick bra sist, men tror jag åt lite bättre då än vad jag gör nu, även om jag väger exakt lika mycket (om inte mer) nu. nåja...:P Inte så konstigt att all tid går åt till att tänka på/drömma om mat osv, kroppen vill ju ha det den inte får tillräckligt av.

2009-03-16 @ 16:48:42
Postat av: Louise

Det är ju höjden av ätstörningar! Du är sjuk gumman, men du kan bli frisk också och slippa allt det här. Jag blir så ledsen när jag läser för du förtjänar så mycket mer. Du förtjänar att vara vara glad och må bra och det är verkligen sant. Håller tummarna för att du får komma in på behandling snart!



En stooor kram till dig <3

2009-03-16 @ 18:44:48
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Joanna

svar till Jojo: väg dig inte när du kmr hem heller! känn efter i kroppen när du är borta: mår den bra? hur känns det att inte behöva se vågen och siffrorna? hur känns tankarna? är du gladare, piggare, lr på annat humör än vanligt? skriv upp alla dessa fördelar och gå sen hem och fortsätt lev som du har gjort på semestern så lär du ju börja må så jämt i princip :) du måste bara få in vanan och vänja dig vid den! kram

2009-03-16 @ 20:02:34
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0