Middag


Middagen bestod av Broccoligratäng - så gott!! Ni måste testa det. Den där feta- och olivkeson är så himla god!
Till båda mellanmålen blev det päron. Jag älskar päron. Mat är gott, mat är bra. Jag måste bara lära mig att äta rätt mat och rätt mängd. Då mår jag bra.

Jag har inte pluggat ett p*ss idag. Måste börja göra det! Men jag har lixom kört fast. Kommer inte längre därför att de delar jag har kvar i olika uppsatser är de delar jag inte hittar svaren på och just därför är dem kvar -.-
Så för övrigt under dagen har jag övningkört, vilket gick rätt bra faktist. Fick tom beröm. Körde motorväg för första gången, tränade att back-parkera och att hitta dragläget i en uppförsbacke. Första backen gick det bra i, stod helt stilla. Den andra var för brant så visst stod jag stilla men motorn skrek och hela bilen började lukta rök.....

På kvällen tittade jag och morsan på gamla bilder, bl.a. på min hund. Det är snart 1 år sen hon dog. Jag saknar henne jätte mycket. Tänker särskilt på det när jag går på promenader tex. Det är så meningslöst att gå utan henne. Åh hon var så söt och snäll. Hon var verkligen det.
Sånt här är bara jobbigt att komma in på så nu lämnar jag det.

För att sammanfatta min dag så tycker jag att den har varit bra. Visst har jag inte gjort någon nytta direkt men maten har ju gått bra och jag har promenerat 2 ggr (dock väldigt kort pga elak, svensk vinterkyla) och gjort mina styrkeövningar. Imorn ska bli en minst lika bra dag. Känns som att det är flera bloggare som försöker komma in i de här positiva tankebanorna och verkligen ställa in sig på att varje dag ska bli bra. Skönt att kunna ta stöd och peppa varandra (till bra dagar, inte proana)! Kanske beror det på solen ändå? :O

Kommentarer
Postat av: Mysan

SV: hehe altså. dom jag hade var bara i buljong. om du tar räksås så blir det nog mycket mer kalorier.. i buljong häller man bara ut buljongen i diskhon=) och sen la jag nåra stycken på tallriken och värmde i mikron!



och nej.. ingenting. för det är extremt mycket kalorier i frukt. äter hellre nåt annnat=)

2009-03-19 @ 21:50:00
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/
Postat av: sofie

svar:jaha du menar så haha vad smart du är, det tänkte jag inte på.

nå, är det den, eller är jag heelt ute och cyklar?;)

2009-03-19 @ 21:50:31
URL: http://sofey.devote.se
Postat av: Mysan

eller jo=) vattenmelon har jag ätit kilovis tror jag^^ i det är det extremt lite kalorier i!

2009-03-19 @ 21:50:43
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/
Postat av: Hanna

hur mår du? :D<3

2009-03-19 @ 21:52:15
URL: http://honhannah.blogg.se/
Postat av: Louise

Det var så lite så :)



Okej, då förstår jag. Lite bättre i alla fall!



Men du, det kommer att vända. I princip alla med ätstörningar blir av med dem och med din mamma som stöd och behandling på scä så kommer du att bli frisk tillslut !

2009-03-20 @ 11:40:01
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0