Nyheter

Gud vad det känns konstigt att blogga! Håller jag på att lämna Joanna kanske? Hm..vem vet.

Kan ju uppdatera er lite, om jag inte redan berättat det här:
- Jag är sjukskriven på heltid.
- Jag behöver inte gå om skolan eller läsa upp betygen senare på komvux eller liknande.

Jag är dålig på allt: träna, äta, inte äta, jobba, plugga, gå i skolan är några saker av "allt". Jag kommer aldrig våga gå på någon ät-utredning. Fy vad pinsamt. Gå dit som en fet äcklig korv.

Just nu skulle jag inte vilja att något annat existerade i min värld förutom hästar. Yes people, jag skulle vilja satsa fullt ut på ridning och hästlära. Kanske hund också, det skulle jag vilja ha en.
Jag är ingen sånn som vill tävla - avskyr att tävla, har alltid gjort. Nej utan jag skulle bara vilja lära mig mer för min egen skull, för att jag tycker att det är roligt. Det vore härligt det. När jag är i stallet, håller på med hästarna eller stallgöra eller rider så har jag inte den minsta tanke på mat, vikt och träning. Det är så himla skönt! Som ni kanske vet är detta tyvärr inte den billigaste hobbyn i världen vilket gör att jag inte kan hålla på med det särskilt mycket. Jag måste hitta ett sätt att få hålla på med det för jag mår så jävla bra av det och jag orkar inte må dåligt längre! Jag mår sämre och sämre för varje dag som går. Det är inte roligt när inget går som man vill. Jag oroar mig jätte mycket för framtiden - hur ska jag klara av att leva? Dels med mig själv - för vad är jag värd? - dels för att jag inte vet hur jag ska klara av att jobba. Jag klarar ju ingenting nu och nu blir jag ändå försörjd av någon annan. Men när jag står där en dag på mina egna fötter och måste ta stegen själv - hur blir det då? Hur ska jag klara det?
Jag vill inte må såhär. Nej, jag vill må bra.

Kommentarer
Postat av: Maj

det är därför du har fått hjälp, och får sjuksriva dig, det finns hopp. ta emot all den hjälp du kan få!

2009-03-31 @ 16:38:55
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Malin

svar; det har tydligen hänt en hel del sen senast jag läste i din blogg, så.. dú kanske börjar bli lite mer mottaglig för råd & stöttning? (jag håller tummarna för dig, verkligen)

och du är envis, det är jag med. förmodligen ett särskilt drag som i stort sett alla med ätstörningar har. det gäller bara att använda envisheten på rätt sätt; använda den till att må bra och kämpa sig fri från det här!

man behöver inte må såhär, ingen borde behöva må såhär; att ha ångest över någonting som är så naturligt, så självklart och som varit det i evigheter. jag menar, jag tror ju knappast att människorna på stenåldern svalt sig själv?

och oj, förlåt för en alldeles för lång kommentar, haha. Jag hoppas verkligen att du orkar kämpa & att du VILL kämpa. Kram <3



2009-03-31 @ 17:09:07
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: vicky

din blogg verkar intressant, hoppas det är ok om jag lägger till dig på mina länkar :) Kram!

2009-03-31 @ 18:59:46
URL: http://vickyvick.blogg.se/
Postat av: E

säger som tidigare; ta emot hjälpen! det är enda sättet att må bra i slutändan, det är alldeles för jobbigt att ta sig ur själv. du har chansen nu att bli fri en gång för alla, använd den!



btw, om du vill göra det - klart du ska satsa! medryttarhäst behöver inte vara dyrt, särskilt om du inte vill tävla. det finns massor av folk som vill ha hjälp och inte tar så mycket betalt, man måste bara leta ^^

2009-04-01 @ 13:06:02
URL: http://healthylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0