Rolig styrketräning och kräsen unge


Bläää. Morsan står och lagar chili con carne till sig och syrran. Det är en sånn där maträtt jag aldrig tyckt om, eftersom det är bönor i. Jag har alltid varit jätte kräsen - skolmaten var väl värst men ofta var det jobbigt att äta hemma hos kompisar eftersom jag knappt tyckte om någonting. Pasta har jag alltid gillat, men bara Barillas pasta och de flesta av mina kompisars familjer åt inte den sorten och jag kände definitivt skillnad på olika sorter och all annan pasta var äcklig. Feta ost- och skinksåser, pastagratänger, bearnaissås och liknande som vi aldrig har ätit hemma hos mig klarade jag inte heller av att äta (sånn mat som är ganska vanlig hos medelsvensson-familjer).
Iaf, nu tycker jag själv att jag äter det mesta (alltså tycker om) och chili con carne skulle vara jätte gott (trots det fula namnet). Det luktar iaf gott. Tänker inte öppna min dörr förens matoset har försvunnit. Jag har ätit min middag, som blev samma sak som lunch:
Frukost: -
Lunch: 2 rostbröd med "tonfisk salsa"
Mellis: 1 macka med keso, skinka och gurka
Middag: 2 rostbröd med "tonfisk salsa"


Till "efterrätt" eller kvällsmål kanske man ska kalla det, ska jag ta ett päron. Jag är besatt av päron - så sjukt gott! Dessutom mättande och mycket fibrer i. Men det får inte vara mjuka, slajmiga päron som man blir alldeles slaffsig och drägglig av. Nä det ska vara tuggbar frukt ;)
Totalt idag kommer det iaf bli lite mindre än 800 kcal
. Jag är nöjd med det :)

Dessutom har jag gått en promenad, typ en halvtimma kanske (bättre än ingenting), gjort mina vanliga styrkeövningar (lår, mage, armar) och la på lite extra och testade lite nytt. Jag börjar tycka att det är ganska roligt att köra styrka. Egentligen är jag en sånn där person som hatar att träna bara för träningens skull. Därför älskar jag att ha dans som hobby, då det självklart är jävlans mycket träning (både styrka och kondition) men som jag gör för att jag tycker att det är kul. Men iaf har jag börjat tycka att det är kul att testa olika styrkeövningar, särskilt för lår och mage. Stod framför spegeln och gjorde utfall och såg då att min mage faktist pekar lite innåt när magmusklerna är aktiverade. Jag sitter jämt som en hösäck, men om jag bara börjar sträcka på mig och aktiverar magmusklerna (som min naprapat tjatar på mig att göra) så kommer ju magen se platt ut jämt :) Då är den faktist inte fet. Men en del ska fortfarande förbrännas!
Har ni tips på bra/roliga styrkeövningar för mage, lår, rumpa eller armar? Tipsa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0