Min teori + shopping


Det borde finnas fler "hej"-ord. Jag har använt upp alla - aloha, hej, hejsan, tjo... Svenska språket börjar bli utnött. Vi måste uppdatera det och komma på fler nya ord!

Tänk för att även den här dagen har varit helt okej :) Jag försökte plugga fast kunde inte göra så mkt mer men jag är i princip klar med en uppsats. Sen åkte jag iväg på lite ärenden och sen åkte jag vidare för att gå i affärer. Shoppade flera saker, bl.a typ ett par shorts. Prövade dem först i storlek M. Sen såg jag att jag hade tagit med ett par i S så provade dem. Trodde verkligen att de skulle passa men det gjorde de! Jag har verkligen fetaste låren och arslet (har alltid skämts för dem delarna och hatat dem) och de ser ju inte direkt smalare ut för att jag fick på mig S men det känns iaf lite bättre. Måste ha vart superstora storlekar.

Nu hemma kollade jag lite på Du är vad du äter samtidigt som morsan kom hem och klagade på mig. Hon tycker inte att det (eller sådanna) programmet är bra för mig. Om man tänker på vad jag läser och tänker i övrigt så tycker jag att det programmet är ett av de nyttigaste. De går åtminstone ner i vikt för att de behöver det för sin hälsas skull och de gör det på ett nyttigt sätt som är bra för kroppen samtidigt som de lär sig om hur kroppen fungerar, om bra kost och motion. Men ifs kanske man som tittare får intrycket av att man inte får äta några sötsaker eller "normala" produkter (tex mjölk, bröd, pasta) alls. Jag tror att personerna i programmet ska följa den där dieten under ett tag, tills de inte längre är ohälsosamt överviktiga eller har problem med olika delar av kroppen (hjärta, blodet, levern tex) och att de sen kan börja äta en bulle ibland tex. Jag tror inte att de måste följa de där strikta reglerna livet ut.
Personligen tycker jag att det är bra att äta av allt som kroppen behöver i rätt mängd och motionera lagomt samt få frisk luft. Att unna sig en chokladbit, en fika på stan eller något annat gott/"onyttigt" ibland är inte farligt (enligt mig) - så länge man inte överdriver mängden.
Tänk vad konstigt jag tänker. Jag har en mycket bestämd teori som jag själv inte följer ett dugg :P Aja, någon gång ska jag göra det. Men jag rekommenderar den iaf - bli inte/sluta vara rädda för mat!

Kommentarer
Postat av: Furiniel

Jag har också funderat på det där ibland. Ingen dör av att äta lite onyttigt ibland, men gör man det aldrig blir man nog till slut knäpp ^^

2009-03-20 @ 19:18:04
URL: http://furiniel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0