Är för trött för klyschig rubrik


Matintag:
2 små apelsiner, 4 små päron.

Jag räknar alltid en frukt som 100 kcal (om den inte är jätte stor!). Och det här var dessutom bebisfrukter så självklart vet jag att de inte innehåller 100 kcal/frukt, men det känns tryggare att räkna med för höga siffror. Imorn ska jag till läkaren - ångest ångest. Jag ska typ ta prover och sånt och jag är så rädd att jag ska behöva väga mig - särskilt om morsan ska se på och höra vikten! Jag är på den här dumma fettovikten som jag hela tiden hamnar på när saker går dåligt. Varför kunde jag inte väga som minst NU?? x( Än vet jag inte om jag klarar att väga mig imorn, om jag ens behöver göra det. Jag funderar på att vägra men jag har bestämt mig för att åka dit och avgöra där, beroende på vad det är för saker jag faktist ska göra (och vad jag väger på morgonen hemma).

Idag har jag knappt gjort något förutom att se Vakna med The Voice med en gosig katt som låg och kurrade i mitt knä(!), shoppade lite BUS och sånt och en Cosmopolitan-tidning. "Hetare kropp nu!" stod det på omslaget och då drogs jag snabbt mot tidningen. Jag tycker om att läsa sånt - mat- och träningsråd, olika träningsformer, recept, välmående för själen, själförtroende-booster och liknande. Även om jag själv inte följer dem. Skulle vilja bli en sånn som skriver en bok, hemsida eller på annat sätt hjälper/tipsar andra om att må bra och leva hälsosamt (för både kropp och själ). Jag skulle vilja inspirera folk på ett positivt sätt (inte ha en sånn här sunk-blogg som är ohälsosammare än ohälsosammast, deprimerande, sorglig, hemsk och ger dålig inverkan på folk).

Jag är jättesugen på att lära mig spela Volleyball! Det är så sjukt roligt men jag suger verkligen. Men åh vad kul det vore att kunna! Men jag vågar aldrig testa med folk jag inte känner eller känner halvdåligt eller folk som själva är bra. Och är jag med för att jag måste (tex skolidrotten) så håller jag mig undan så att jag inte ska förstöra för laget och ge de som faktist kan chansen att spela och njuta av det. Buhu, så sorgligt det låter. Stackars lilla svaga flicka! Haha, nej det är inte synd om mig. Jag är en stor klant-klump mitt i en parfymbutik ;) Jag vet om det och jag vet om att det låter som att jag måste träna upp mitt självförtroende. Men aja skit samma, jag är mer sånn att jag vill lyckas och bli bra i något för att förtjäna ett självförtroende. Men jag vet att jag aldrig skulle tipsa någon annan om att göra likadant. Skumt egentligen va?

Har ni någon favoritsport/aktivitet att tipsa om? Kanske en kul sommaraktivitet?

Kommentarer
Postat av: Line

Haha aww, nä jag önskar det var mig på bilden! xD

jag tycker löpning är kul, de flesta tänker ju på träning när de hör de ordet men man rensar tankarna också för den delen så den är både för kropp och själ typ haha xD

Annars har man alltid tyckt att basket är roligt :)

Hoppas det går bra hos läkaren!

Sköt om dig från Line



2009-03-16 @ 21:40:58
URL: http://lineswaytoeternity.blogg.se/
Postat av: Line

jaha oj !

det blev fel, jo det är jag på bilden ! XD

hade för mig att jag hade katy pery bild på det inlägget :P

Haha , sorry !

2009-03-16 @ 22:06:24
URL: http://lineswaytoeternity.blogg.se/
Postat av: Maj

Har kört volleybal förut :) och det är ganska kul när det blir något spel. Du kan börja med att kanske bara köra på skoj? med dina vänner ute någonstans som beace volleyball.



mår också bra utav att presterat bra, men du får försöka tänka bra om dig själv. För att få bra betyg i idrotten så måste du våga bjuda på dig själv :)

2009-03-17 @ 07:24:25
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Maj

svar till din kommentar: ditt läkarbesök kommer att gå bra. Jag tror det är viktigaste att du får hjälp med din ångest och sådan innan man tar an maten. oavsätt så behöver du hjälp och försök ta emot den! :)

2009-03-17 @ 07:39:46
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: C

sv: jag vet, tack för dina ord, du vet inte hur mycket bara dom stöttar. jag vill ju inte ge upp, som sagt jag skulle inte kunna såra min familj så mycket igen. jag ska försöka se bra på livet igen, peppa mig själv och verkligen försöka!



det där med kuratorer och psykologer är bara det värsta jag vet. har haft ett samtal med BUP förut när jag hade varit inne på sjukhuset och jag hatade det. samma med läkaren som frågade varför jag hade tryckt i mig tabletterna, alltså. nej, jag avskyr det. men jag ska klara mig. :) jag ska det.



hur gick det hos läkaren för dig? storkram! <3

2009-03-17 @ 12:37:35
URL: http://piecesofwhat.webblogg.se/
Postat av: Mysan

Jag dras också alltid till tidningar som det står sånt i=)

som tur är så i måndags så hade bibliotkeket där jag bor utförsjälning på tidnignar. 1 kr styck

Och det fanns hur mycket vecko revyn som heslt vilket betyder hur mycket thinspo som helst och sen en massa "må bra" tidingar med bara träning i o sånt:D



så jag var lyckans ost.



När jag läser din blogg blir jag så ledsen över hur du mår=( du har det verkligen så himla jobbigt gumman. om du behöver prata är det bara att fråga om min msn adress så finns jag där fört dig!

2009-03-18 @ 18:07:40
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0