Stallet får mig att må bra


Vaknade kl. 7 igårmorse och somnade efter kl. 1 igårkväll och idag vaknar jag 7 igen! Varför?! Jag är skittrött, nödvändigt liksom. Egentligen brukar jag vara (eller var) en sjusovare vilket jag gärna är (älskar att sova länge på morgonen!), men det vore ju mer praktiskt med, tanke på skolan, om jag kunde somna tidigt på kvällen och vara pigg på morgonen.

Var i stallet mestadels av dagen och det var så roligt! Myste med mina favorithästar och bara njöt av att de är underbara och jag älskar dem :) Hade trevligt och roligt då vi pratade (människor alltså ;P) och ridningen gick BRA - finns massa saker jag vill förbättra, men med just ridningen kan jag konstigt nog lätt känna mig nöjd om jag klarat av något. Jag rider lite svårare hästar och börjar komma upp i en lite svårare nivå (alltså inte supersvårt, men med lite utmaning för mig) och jag har blivit så otroligt mkt modigare! <-- DET gör mig superglad! Att jag inte ger mig, att jag utmanar mig själv och att jag skiter i om jag är rädd/nervös EGENTLIGEN - jag försöker ändå och ser till att klara det! Det gör en så himla mycket starkare, duktigare och modigare. Och det är DET som känns bra och gör att jag blir nöjd och glad över ridningen, även om det inte är perfekt.
Så idag har jag varit på toppenhumör! SÅ JÄVLA SKÖNT efter alla dessa deppveckor. Önskar att jag kunde rida lite oftare, för det har verkligen blivit något som får mig att må bra och glömma bort allt annat för en stund. Så härligt!

Tänker därför inte förstöra detta inlägg med en massa matsnack, utan det här får bli ett glatt och nöjt inlägg! :)

Kommentarer
Postat av: Alexis

Vad skönt att du mår bättre! kram

2009-03-01 @ 18:04:00
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/
Postat av: C

Härligt med en fin söndag!

2009-03-01 @ 18:18:13
URL: http://piecesofwhat.webblogg.se/
Postat av: SKINNY

Nej, jag vill bli smalare så jag gör det som krävs! :D

2009-03-01 @ 18:42:41
URL: http://skinnyisthin.blogg.se/
Postat av: Louise

Kul och höra :D



Men du behöver verkligen inte gå ned i vikt. Även om du tycker att du är tjock så är det INTE sant. det är bara något du har hittat på i din hjärna för att du tycker att du inte duger på nåt sätt. När jag vägde fem kilo mindre än vad jag gör nu tyckte jag att jag var superfet, men nu (fem kilo tyngre) tycker jag inte att jag är fet längre. Ärligt talat så vill jag inte gå ned i vikt för det är så himla inte värt det.



Jag tycker att det är bättre om du äter 1000 kcal än 500, för det är alltid en början. Men det betyder inte att det är Bra. För du behöver egentligen mycket mer än så för att leva på riktigt - kom ihåg det!



Och en sak till, de som tipsar dig om hur du ska göra för att gå ned i vikt är inte snälla mot dig. Deras tanke kanske är god, men den gör ju inte gott. Du har ju själv sagt att du inte vill bli pro-ana, då borde du väl inte lyssna på de som är det heller?!



Ja jag går på BUP varanann vecka ungefär. Det hjälper, om än inte så mycket som jag skulle vilja... Där känns det som att de visar mig färdriktningen och sen måste jag själv köra. Men jag klagar inte för jag har inte bett om mer hjälp och jag har ju ändå klarat mig ganska bra!



Nä nu måste jag gå och äta middag.

Kram på dig <3



2009-03-01 @ 18:56:46
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0