Börjar ätstörningen släppa?

Ibland känns det som att sjukdomen kanske släpper lite eller som att jag kanske är beredd eller vill släppa den lite, alltså vill bli lite mer normal. Jag kan tänka att det är okej att äta någorlunda normala måltider regelbundet, för då minskar risken för ångestfylld hets följt av självmordstankar, och om jag dessutom tränar (låter som en hälsosam kropp tycker jag!).

Nyss åt jag middag och tog själv MER. Käkade typ 3 potatisar och massa köttbullar, med knappt någon ångest. Jag tog mer mat för att det var gott. Samtidigt tänkte jag på att sjukdomen kanske släppte lite men tänkte samtidigt att jag inte vill att den ska göra det! Jag är rädd att den ska släppa. Jag vill att den ska kontrollera mig så att jag inte äter för mycket, onyttigt, går upp i vikt eller slutar gå ner i vikt!
Jag vill fortfarande bli smal - något annat finns inte! Men jag tänkte att det kanske inte behöver innebära alla negativa delar hos sjukdomen? Jag behöver kanske inte tvinga mig själv att svälta och träna mig smal så att jag mår sådär stört dåligt och knappt kan stå på benen - så som det var förut?
Äta någorlunda hälsosamt, regelbundet (för förbränningen) och träna kanske räcker? Jag behöver ju inte äta extremt stora port. men om jag riskerar att hetsa så kan jag en sådan dag öka mina port. lite så att jag inte riskerar något. För värre än hets finns inte! Dessutom äter jag ju inte smör, ost, marmelad och sånt. Sånna grejer kan jag ju låta bli så hamnar jag kanske i någon slags balans och kan må någorlunda bra ett tag iaf?
Maybe. Vad vill jag egentligen? - Som det känns nu är det att bli smal OCH lycklig.

Kommentarer
Postat av: jagskakrossaätstörningen

Bra att du kunde äta mer.

Kram<3

2009-05-23 @ 21:17:57
URL: http://jagskakrossaatstorningen.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja det gjorde jag :)



Vad duktig du är som vill (och kan) äta mer normalt. Det tycker jag verkligen! Men ändå önskar jag att jag kunde banka in i ditt huvud att DU ÄR SMAL. Det är helt absolut hundratio procent säkert att du inte behöver gå ned ett enda litet kilo mer. Jag har ju sett några bilder på dig nu och det är faktiskt snarare tvärtom....



bank bank



Vad ska jag säga för att du ska förstå att du aldrig kommer att bli tillräckligt smal i ätstörningens ögon?



Massa kramar <333

2009-05-26 @ 17:45:10
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Svar: Haha :) Det låter ju så lätt egentligen - "det är väl bara att hitta på någonting att göra?". Men det är ju inte alls bara så enkelt :/

2009-05-27 @ 21:11:28
URL: http://coloured.blogg.se/
Postat av: Louise

Aah det har jag börjat på nu! Egentligen är det inte dagvård, men jag vet inte vad det kallas heller... Det är liksom så att jag och mina föräldrar får komma dit, till bup, och så är vi där en hel dag. Äter frukost, mellis, lunch och mellis igen, och däremellan har vi samtal med mina behandlare. Det känns skönt att äntligen få mer hjälp :) men samtidigt är det också som jag skrev i bloggen: jag känner mig fast i dessa nya rutiner och det är rätt jobbigt när ärtröningen får gå på "halvfart", eller vad man nu ska säga :s



Hur går det för dig nu, med scä och allt annat?



<3

2009-05-30 @ 16:58:03
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0