Kommentera när man äter


From imorgon kommer min morsa vara hemma halva dagarna för att "stötta" mig. Det innebär att jag kommer äta nästan alla måltider med henne varje dag.
Igår kändes typ alla målen rätt okej att äta tillsammans med henne. Men idag kändes det som vanligt igen..
Hon la inte upp mat på min tallrik som hon ska enligt SCÄ så jag fick lägga upp själv. Hade vart rädd att jag skulle hetsa på eftermiddagen men tänkte att jag skulle vänta tills middagen och äta morsans mat i rätt mängd. Tog en liten port. fast jag var jätte hungrig. Vi hade lagat chili con carne (och det var skönt att se vad det innehöll för jag trodde det var mkt mer feta ingredienser och kalorier! Men morsan hade inte ens i olivolja eller något annat fett att steka i) med bulgur (jag lyckades smidigt smöra till mig det istället för ris).
När jag ätit upp min lilla port. låg det lite bulgur kvar så jag bestämde mig för att ta mer (blev arg på morsan som inte sa åt mig nått utan bara pratade på om sig själv) och lite mer chili con carne. Självklart kändes det förjävligt att jag tog mat själv TVÅ ggr och jag tyckte tallriken såg helt överfylld ut av mat.
Fan vilket fetto jag är, shit vad jag äter mkt!
Tror ni inte att min kära morsa då säger "du äter bulgur con carne! du tog så mkt bulgur så det ser ut som bulgur con carne istället för chili con carne". Tack PRECIS vad jag behövde höra. Jag såg själv att Mount Everest låg på min tallrik, men tack för att du var noga med att påpeka det! För jag är ju SÅ JÄVLA FET och självklart är det viktigt att alla ni runtom får chansen att påpeka det, så att jag inte ska tro att jag är bättre än vad jag egentligen är. Tack tack för att du påminner, tack TACK.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror om din mamma ska stötta dig, så borde ni kanske prata om hur ni fungerar? så behöver det inte bli dom här missförstånden, hon verkar ändå bry sig en del! :)

2009-05-05 @ 11:52:08
Postat av: Joanna

svar till anonym: jo helt sant. vi borde väl det men det känns så jobbigt. dels för att det känns tryggare att hålla den "sjuka sidan" för sig sj, som att jag måste gömma den o inte avslöja hur den fungerar för då kan någon annan komma dit o försöka förstöra den (knäppt i know :P), dels för att hon har ett sätt att låta som att jag gör fel, fånar/löjlar mig och att hon alltid har rätt. det blir oftast bara bråk för hon tkr att det hon gör alltid är rätt så säger jag ifrån så gör jag fel. då orkar jag heller inte dra igång nån diskussion.

men om man pratade nån gång när allt var lugnt kanske det skulle funka, vem vet.

jag sa till henne idag iaf att jag hatar när hon kommenterar hur/vad jag äter. men det verkar hon strunta i och tycka att jag är dum som tkr.

men men ja vet inte..tack för din kommentar :)

2009-05-05 @ 13:53:24
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0