Lära sig ta kommentarer


Visst, en del av morsans kommentarer tycker jag är onödiga och dumma. Förstår inte hur hon tänker när hon "slänger ur" sig dem. Men en del inser jag att det är jag själv som måste lära mig att ta dem på rätt sätt.
Tex idag vid frukosten så diskuterade vi kryddor. Jag äter extremt mkt salt till i princip allt, förutom risifrutti och yoghurt ;) Men annars på alla sorters mackor, all sorters mat... Och dessutom i alldeles för stor mängd. Därför sa jag att jag tyckte att min nya smaksättare - pizzakryddan ( = basilika, oregano och mejram) - var så bra att ta istället. Morsan kollade på min macka och sa "keso är en sånn där smak som inte smakar nånting, utan som man måste ha nånting till att smaksätta med, typ tomat. fast ja... du har ju ifs skinka och sallad till".
Mina tankar blev då: Hon tycker jag är fet eftersom att jag, trots att jag kryddar med pizzakrydda, har både keso OCH skinka OCH sallad.
Men nu i efterhand kan jag tänka att det kanske inte alls var så hon menade. Det känns som att det var så, men kanske är det faktist så att jag har en sjuk sida på riktigt som styr tankarna på det där sättet? Morsan kanske faktist bara var inne i vår krydd-diskussion och tänkte att jag kunde ha tomat på men sen såg att jag hade skinka, vilket hon tyckte funkade bra det med? Hon kanske inte alls satt och tänkte på att jag hade flera olika pålägg, stor/liten macka och liknande?
Ibland är det nog jag som måste tänka kring olika sätt att tolka kommentarer. För allt i livet kan ju inte alltid handla om fet/smal, nyttig/onyttig, mkt mat/lite mat, svält/hets, träna/lata, I guess...

Kommentarer
Postat av: L

Svar: Jag tycker inte alls att jag är sjuk, speciellt inte nu när jag äter normalt + överäter ibland (åååh, jag skäms >.<). Jag vill sluta överäta och sedan vill jag nog fortsätta äta normalt, utan alla mattankar och sånt. Problemet är bara att det känns som att det inte går att bli av med överätningarna, jag klarar det bara inte! Hur motiverad jag än är så skiter det sig ändå alltid.

Nej, jag får ingen behandling eller så.

2009-05-05 @ 17:44:05
URL: http://coloured.blogg.se/
Postat av: Maj

tycker du ska ta dig mer tid, till att tänka som du gör nu! :) att allt kanske inte är så "farligt" men det måste nog va jobbigt just för tillfället!



jag tog illa upp när jag och min vän gjorde en tårta, för hon gjorde nästan allt.. :/ men om ja inte säger nått får jag väl skylla mig själv. INTE bra gemförelse kanske, men det var för en småsak bara.

2009-05-05 @ 20:12:17
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Louise

helt rätt tänkt där ;)

2009-05-06 @ 20:10:05
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: S O M M A R U N G A R N A !

Hejsan söt! RÄTT TÄNKT!

Hur är det med dig idag då ?

KRAMAR PÅ DIG! :)

2009-05-09 @ 09:35:32
URL: http://sommarungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0