Chockande matdagbok?

Okej, det blev ingen superbra detox. Ingen riktig detox iaf, men det gör mig faktiskt inget. Jag lyckades bra ändå tycker jag och sen dess (var det i tisdags?) har det gått bra. Jag försöker fortsätta på min nyttiga inriktning och ska krympa magsäcken. Ska fortsätta basera min kost på frukt och grönsaker, bulgurrätter, keso (till mat eller som mackpålägg), skinka/fisk/tonfisk/kyckling, potatis ibland och liknande. Pasta, nudlar och ris är inte populärt hos mig. Kan fortfarande inte tycka att det är okej att äta det. Visst gör jag det ibland men inte på eget initiativ och inte gärna.
Frukt funkar perfekt som mellis och fruktsallad kan jag äta som frukost eller till lunch (ibland, som ett "detox-alternativ"). Det är supergott (och nyttigt)! Alla dom som säger att frukt inte är så nyttigt när man tänker efter eller att det innehåller otroligt mycket socker har fel. I så fall är all mat i hela världen onyttig.
Well well jag är iaf supertaggad på att fortsätta mitt "nyttiga liv" och äta sånt kroppen mår bra av och i mindre mängd så att jag krymper magsäcken (och går ner i vikt). Visst, en gång i veckan kan jag få äta någon godsak men jag måste inte. Men det innebär iaf att jag försöker balansera sjukdomen och bantandet. Vill försöka hålla det relativt sunt iaf.

Tisdags matdagbok:
Frukost: Flingor med mjölk och kanel.
Mellis: 1 apelsin.
Lunch: Fruktsallad på 4 frukter.
Mellis: 1 apelsin.
Middag: Vegetarisk bulgursallad: bulgur, gurka, tomat, soltorkade tomater, oliver, fetaost, balsamvinäger.

Ni ätstörda som levt som jag och haft som mål att inte äta någonting alls per dag får väl en chock nu när ni ser hur mycket jag äter, tom på en detoxdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0