Tonfisksallad

Recept för 1 person/1 portion.

Ingredienser:
Ca 1/2 burk tonfisk i olja/vatten
Grönsaker, tex:
Ca 5 cm gurka
1-2 salladsblad
Röd/gul paprika
1/2 tomat
Nästan 1/2 burk majs
Balsamvinäger
Eventuellt kryddor
"Lyx": soltorkade tomater, oliver och/eller fetaost
How to do it:
Hacka grönsaker och lägg upp SNYGGT på ett fat. Det är trevligare att äta om det ser fräscht ut. Lägg upp tonfisken och eventuellt "lyx"-ingredienserna. Häll på en skvätt balsamvinäger och krydda efter smak.
Jag brukar inte ha i alla grönsaker utan försöka tänka att jag ska ha med flera färger: gul, röd, grön. Så om jag tex har majs kanske jag väljer bort gul paprika och har i röd istället eller tomat, osv. Det är något jag har hört ska vara bra iaf hehe....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0